niedziela, 3 lipca 2016

WYWIADY : Stephen King #1



Cześć !
Dziś zastała nas brzydka pogoda, więc pomyślałam: Hmm może jakiś nowy post?
Przeczytałam dwie książki jednak nie mogę napisać recenzji ponieważ nie mam telefonu i nie mam możliwości zrobienia zdjęć.
Tak więc uznałam że stworze nowa serie : WYWIADY
Jak sama nazwa mówi będę przytaczać wywiady znanych lub mniej znanych pisarzy. Dziś na pierwszy ogień idzie Stephen King. (Możecie podawać w komentarzach  z kim wywiad byście chcieli przeczytać)


Stephen King - sześćdziesięcioletni amerykański pisarz, który nadal z zapałem pracuje nad nowymi książkami i ani myśli przejść na emeryturę. Jego prace sprzedają się w kilkumilionowych nakładach na całym świecie.




1.Jest Pan obecnie uważany za "Mistrza horroru i grozy". Zgadza się Pan z tą opinią?

- Mistrza? Osobiście spotkałem się tylko z opinią "Niekorowanego króla grozy". <śmiech> Jest to dla mnie niezmiernie miłe, ale wiem, że byli ode mnie lepsi. Osobiście mam kilka autorytetów np. Stephen Gallagher, którego książki służą mi za wzór. 



2.Po Pana pierwszym, sukcesie jakim była książka "Carrie", postanowił Pan wydać swoje starsze prace pod innym nazwiskiem - Richard Bachman. Co Pana do tego skłoniło?

- Nie byłem pewien, czy tamte książki są równie dobre jak Carrie i czy osiągną taki sam sukces. Po prostu nie chciałem ryzykować. Jednakże byłem również ciekaw, czy mój sukces nie jest tylko zbiegiem okoliczności. 


3.Co myśli Pan o ekranizacjach Pana książek?

-Większość uważam za naprawdę dobre. Jednak, no cóż, w niektórych jest za dużo krwi i brutalność, a nie na tym strach polega. 

(ekranizacja Carrie)
4.Więc na czym polega strach?

-Na ukazaniu psychiki postaci, jej lęku lub motywu. Właśnie to budzi w człowieku niepokój i strach. 


5.Zamierza Pan napisać autobiografię?

-Nie wydaje mi się. W kilku książkach przewijają się motywy z mojego życia, jednak są one wymieszane z treścią książek. Jednak w "Pamiętniku rzemieślnika" najbardziej zbliżyłem się do autobiografii. Nie zapominajmy jednak, że jest to po prostu poradnik - jak dobrze pisać. 

Na dziś to już wszystko na dole znajdziecie cytaty pana Kinga i kilka zdjęć zapraszam.

"Zabijanie dla pokoju jest jak pieprzenie się dla cnoty."




"[...] cuda nie zdarzają się nikomu z wyjątkiem tych szczęśliwych czubków, którzy widzą je wszędzie."




"Nawet dziwna miłość jest lepsza od braku miłości."



"Żyjemy, aby walczyć jeszcze jeden dzień."





2 komentarze:

  1. Świetne. :D Choć tylko jedna książka Kinga (Lśnienie) podobała mi się do tej pory, to coś mnie do niego ciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń