poniedziałek, 18 lipca 2016

INSPIRACJE I TROCHĘ CIEKAWOSTEK O KSIĄŻKACH !


Cześć!
Jako że czekam na 7 sezon Słodkich Kłamstewek, postanowiłam dać wam kilka inspiracji oraz pod każdym zdjęciem dać kilka ciekawostek o książkach :)
Miłego oglądania !

1.Najstarsza "książka", czyli papirusowy zwój powstał w XXX p.n.e.


2.Jedna, drukowana w średniowieczu książka kosztowała tyle, że z powodzeniem można było kupić za nią kilka wsi.


3.Pomysłodawcą książki był ponoć Juliusz Cezar. To on wpadł na pomysł, żeby zamiast zwijać papirus, składać go na dwie części.


4.Strony w książkach zaczęto numerować dopiero w XVI wieku, przecinki natomiast pojawiły się na przełomie XV I XVI wieku.


5.W Japonii wydrukowano zapachową książkę kucharską. Żeby poznać zapach danej potrawy, wystarczy tylko potrzeć dłonią konkretną stronę.


6.Żeby wydrukować 100 kartek książki, potrzeba od 2 do 3 drzew.


7.Jednym z pierwszym użytkowników, którzy swoje książki tworzyli na maszynie do pisania, był Mark Twain.


8.Najdroższa, polska książka to "O obrotach sfer niebieskich"  Mikołaja Kopernika z 1566 roku. Jej drugie wydanie kosztowało 103 tys. złotych.


9.Pierwsza książka dla osób niewidomych powstała w roku 1786.


10. Pierwszą wydaną w Polsce książką był modlitewnik "Raj duszny". Miało to miejsce w 1513 roku.


To wszystko na dziś :)  A już mam przygotowana kolejna serię, mam nadzieję że wam się spodoba.

7 komentarzy:

  1. Lubię takie ciekawostki :) Uwielbiam czytać!

    www.turqusowa.blogspot.com ♥
    odwdzieczam się za komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaa kocham słodkie kłamstewka. Jestem na 6 sezonie, ale widząc nowe pary jakoś straciłam ochotę oglądania 7 sezonu. Chociaż i tak go obejrzę.
    Fajne ciekawostki, nie pomyślałabym że na 100 stron, które potrafię przeczytać w przeciągu pół godziny potrzeba aż dwóch drzew!

    http://b-saandra.blogspot.com/2016/07/romwe-outfits-ideas.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Kiedyś również napiszę książkę! Już nawet po cichu coś tam tworzę, ale póki co nie nadaje się to do wyjścia na światło dzienne :D

      Usuń
    2. w 7 sezonie est o wieleeee więcej trupów niż w 6 ;) Serio 7 jest na razie najlepszy

      Usuń
  3. Interesujące ciekawostki :)
    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE NA NOWY POST :)

    KLIK


    MOGĘ PROSIĆ O JEDEN KLIK? Z GÓRY DZIEKUJĘ :)
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooj.. nie można zaobserwowac bloga? :( Nigdzie nie widzę tego gadżetu. Szkoda, bo chciałabym być na bieżąco...
    Pozdrawiam,
    www.dziewczyna-intelektu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest po prawej stronie, ja jak ogladam bloga to mam ten gadżet :)

      Usuń